NAKLADATELSKÉ VAZBY
Malé náklady, velká hodnota
Nakladatelství měla ve zvyku vedle běžného nákladu vytisknout malou sérii knih na kvalitním papíře, vázané knihaři v kůži či pergamenu. Soubor obsahuje čtrnáct knižních vazeb z pražských nakladatelství Kvasnička a Hampl, Františka Borového, Družstevní práce nebo knihařství Symposionu, z Moderní Revue, z Průmyslové tiskárny, z nakladatelství Kryl a Scotti z Nového Jičína, Müller & Kiepenheuer z Hanau (Německo) ad.
NAKLADATELSKÉ VAZBY
Spojení literatury a výtvarného umění
Součástí souboru jsou dvě vazby Antonína Tvrdého Spis o zraku a O původu Jednoty bratrské, navržené významným sochařem a grafikem Františkem Bílkem, vydané v Novém Jičíně v nakladatelství Kryl a Scotti.
Desky na knižní vazbě G. Flauberta Smarh z nakladatelství Symposium, ve vazbě Z. a J. Nožičkových, navrhl symbolistní grafik Jan Konůpek.
NAKLADATELSKÉ VAZBY
Umění vazby ve své nejpestřejší podobě
Josef Váchal, všestranný umělec, si svázal do vlastního škrobového papíru autorem Josefem Šimánkem věnovanou knihu Entemenova vása.
Knihu Splav Fráni Šrámka, s pergamenovou vazbiu potištěnou stříbrem, vyrobil knihař Antonín Jelínek pro nakladatelství Františka Borového.
Knižní vazba Šeherezádiny povídky J.Krecara, potažená tištěným papírem, byla vydaná F. Adámkem na Královských Vinohradech.
